Portfolio
Websites
DG Graphic Design ontwerpt websites die verrassend, creatief en uniek zijn. Ze sluiten aan bij uitstraling en vormgeving van de opdrachtgever voor herkenbaarheid online. | lees meer »
We maken mooie sites met een structuur die voor zowel zoekmachines als bezoekers helder is. Gebruiksgemak en vindbaarheid zijn immers onmisbaar.
DG Graphic Design combineert bijzonder ontwerp met grote technische know-how: Databases, webshops, CMS, digitale nieuwsbrieven, gesloten secties... We kunnen technisch alles, maar adviseren altijd over nut, want alles kan, maar niet alles hoeft. DG Graphic Design werkt altijd op maat.
Voorbeelden van op maat gemaakte (technische) mogelijkheden voor uw website:
When I took office, only high energy physicists had ever heard of the Worldwide Web... Now even my cat has its own page.
Bill Clinton
Dagschema coronatijden
Voor veel ouders en kinderen valt het niet mee om een goede dagindeling te maken met school, vrije tijd, op tijd naar bed. Abdellah Mehraz maakte met zijn zoon van 8 'n schema en wij gaven het vorm! | lees meer »
Zoom & zo: privacy problemen & tips!
Met vanuit-huis-werken grijpen mensen massaal naar online tools. Zoals Zoom. Belangrijk is om ook stil te staan bij zoom's Privacy issues. Tips! | lees meer »
Zoals een klant zei: ...en zo had ik via mijn reclamebureau te maken met: een ontwerper voor mijn logo en huisstijl, een webdesigner voor mijn site, een techneut om de site online te krijgen en om technische opties als mijn e-zine en login secties te realiseren, een tekstschrijver voor de teksten en een seo specialist voor de vindbaarheid. En toen had ik nog niet eens een brochure. Iedereen wilde apart overleggen, 't kostte zeeën van tijd. Dat nooit meer... |
DG Graphic Design werkt op maat en nauw samen met haar opdrachtgevers. Zo krijgen opdrachtgevers een ontwerp en advies dat helemaal klopt en komen velen terug voor meer. Bekijk wie ons al eerder vonden of lees over onze diensten, werkwijze en organisatie via het menu. In ons portfolio kunt u voorbeelden zien van het werk dat we deden voor andere bedrijven en organisaties. |
Database systeem gekoppeld aan de website voor beheer van klantgegevens, opdrachtgevers, films of promotiemateriaal, diensten, producten, opdrachten, voorraad, webshops, digitale nieuwsbrieven, etc. |
Een online nieuwsbrief, gekoppeld aan een (klanten)database in de vormgeving van de huisstijl. Eenvoudig te vullen en versturen. |
Webshop systeem op maat voor verkoop van producten, gebruiksvriendelijk en uitnodigend. Deze techniek kan ook worden gebruikt op andere manieren: - Laat uw personeel online een kerstpakket kiezen uit een selectie van pakketten. - Voor de website van International Native Casting is deze techniek gebruikt voor het zoeken naar stemmen en acteurs met virtuele winkelwagen en al. |
Gesloten secties voor Administrator en/of Gebruikers (klanten, leden, genodigden). Afgeschermd en op maat, met persoonsgebonden inlognaam en wachtwoord. |
Met CMS (content management systeem) kunt u (delen van) de site zelf onderhouden. Dit vooral handig voor pagina's die vaak veranderen zoals Nieuws, Agenda, Vacatures (zie ook Diensten -> CMS). |
DGGD's Kalendermodule (op maat) is ideaal voor het bijhouden van een gemeenschappelijke agenda. Zodra een tijdstip of dag is ingevuld, is dat voor alle gebruikers zichtbaar en is dat moment niet meer beschikbaar voor anderen. |
Klantenbeheer systeem op maat voor het online bijhouden van uw klanten, diensten, producten etc. Zo kunt u van alle plekken ter wereld bij uw gegevens. Ideaal voor reizende ondernemers. |
Belangrijk voor SEO zijn oa: - De structuur van de website - Teksten op de site - Goed gebruik van de broncode - Creatie van nuttige links die naar de site verwijzen Lees meer in de sectie Diensten -> SEO of bekijk ons blog: "Hoe vindbaar is jouw website" |
Het analyseren van uw website:
|
Wanneer u al een domein heeft maar niet tevreden bent over uw huidige host, dan kan DG Graphic Design de verhuizing voor u regelen. Prijzen voor webruimte lopen sterk uiteen en hoewel het wel voorkomt dat klanten een goede deal hebben, gebeurt het ook vaak dat er onnodig te veel wordt betaald. Dat is zonde. |
Ons hosting pakket biedt als basis oa:
Het basis pakket is voor verreweg de meeste gebruikers meer dan voldoende, maar kan eenvoudig worden uitgebreid. |
SSL staat voor Secure Socket Layer en het zorgt er voor dat alle data tussen u (de client) en de webserver (de server) versleuteld wordt zodat deze niet door andere personen is te onderscheppen. SSL is te gebruiken voor beveiliging van een deel van een website vanwege een e-shop of andere e-commerce toepassingen. Voor SSL kan een certificaat geregeld worden van de CA (Certification Authority) Thawte. Eenmaal geactiveerd wordt er gebruik gemaakt van HTTPS. |
DG Graphic Design partner van VEVIDA. Als ontwerp- en adviesbureau hebben we te maken met veel hostingbedrijven en de verschillen zijn enorm, in prijs, in hostingopties, in kennisniveau van de medewerkers, in service en in bereikbaarheid. VEVIDA is een verademing. DG Graphic Design werkt daarom inmiddels al vele jaren samen met VEVIDA en dat is geen toeval. website: www.vevida.com |
Your Voice Enhanced helpt docenten, politici en professionals met het versterken van hun stem en het vinden van hun eigen unieke geluid. Het is het bedrijf van Margarita Yeliazkova, die haar internationale en veeltalige ervaring als wetenschapsfilosoof, docentopleider en politica inzet voor wie haar inhuurt. DG Graphic Design ontwierp logo, huisstijl en website voor YVE. |
Deze website heeft een bijzondere technische feature waarbij de foto in de achtergrond ook als kleine illustratie wordt weergegeven en aangepast wordt aan het soort scherm waar een bezoeker gebruik van maakt.
De LearningCoach is een oudere klant die terugkwam voor nieuw werk. DG Graphic Design ontwierp ook logo en website voor een eerder bedrijf en het logo voor LearningCoach is ook van onze hand. LearningCoach is expert persoonlijke ontwikkeling in de regio Brabant en opgericht door Paul de Waal en Linda Broere. |
ZijSpreekt is hét sprekersbureau voor vrouwelijke deskundigen opgezet door de bevlogen journalist Marga Miltenburg die besloot dat het argument "geen geschikte dames te vinden" de wereld uit moet. Dat is DG Graphic Design geheel met haar eens.
We restylden de website, die voorheen gemaakt was in joomla, aangevuld met modules. Die website vertoonde kuren omdat niet alle updates op elkaar aansloten. DG Graphic Design maakte een nieuw, modern ontwerp dat toegerust is op de toekomst. Met veel informatie overzichtelijk gepresenteerd en met een technisch systeem aan de Admin zijde waarmee ZijSpreekt veel van de website, inclusief de database met spreeksters, zelf kan onderhouden. |
Het Johan Ferrier Fonds is opgericht ter ere van Johan Ferrier, de laatste gouverneur en eerste president van Suriname en geeft steun aan initiatieven die gericht zijn op maatschappijopbouw en cultuur in Suriname.
DG Graphic Design heeft voor het fonds (naast logo, huisstijl, brochure, teksten) de website ontworpen en de publiciteit rondom de lancering verzorgt. De website is op 12 mei 2010, de 100e geboortedag van Johan Ferrier online gegaan en wordt ook door DG Graphic Design onderhouden. DGGD heeft deze opdracht belangeloos gedaan als haar bijdrage aan de nalatenschap van Johan Ferrier. |
De website voor De Man Optiek is in 2015 geheel vernieuwd. De oude website, ook van de hand van DG Graphic Design dateerde uit 2007 en was met alle mogelijkheden die sindsdien online gegroeid zijn, toe aan vernieuwing. De nieuwe site is licht en modern en sluit aan bij de uitstraling van de winkel en het licht vernieuwde logo dat een strakker lettertype kreeg. De site combineert visuele impressies met gedegen en toegankelijke inhoud. De illustraties met optische illusies en beweging om oogproblemen inzichtelijk te maken, komen ook op de nieuwe site terug. Ook de nieuwe website doet recht aan de expertise van deze opticien met bijzonder veel betrokkenheid bij zijn klanten.
Concept, illustraties en alle teksten zijn door DG Graphic Design gecreëerd. |
toelichting volgt... |
Voor SONPPCAN, een Somalische kinderrechtenorganisatie die sinds 2004 ook in Nederland actief is en zich inzet tegen kindermishandeling en verwaarlozing. SONPPCAN richt zich tevens tegen schadelijke traditionele praktijken als VGV en dwanghuwelijk adhv projecten, lobby en advocacy. DG Graphic Design ontwierp zowel het nieuwe logo als de nieuwe website die recht doet aan hun expertise en activiteiten. |
Els Jacobs is historica met een brede carrière reikend van wetenschap, musea en werelderfgoed tot bestuur.
DG Graphic Design vertaalde haar achtergrond in zeegeschiedenis, internationale oriëntatie en eigenheid in een logo, huisstijl en website. |
Personal Body Center is het initiatief van een bevlogen onderneemster met grote plannen. PBC biedt maatwerk voor gezondheid en afvallen en kiest ipv voor dieten voor doorbreken van eetpatronen via moderne methoden, body styling en persoonlijke begeleiding. Doel is om de website te laten uitgroeien tot een online centrum voor beauty en gewichtsmanagement. |
toelichting volgt... |
Duarte is een online galerie met een moderne kunstcollectie waarin de focus ligt op contemporaine Russische kunstenaars, zoals Andrei Medvedev en Elide Cabassi en oorspronkelijk werk van Anco Mali. |
toelichting volgt... |
"Foto Eddy, de negatieven van mijn vader" is een website gewijd aan de documentaire van dezelfde naam over de fotograaf Eddy de Jongh. De veelgeprezen documentaire uit 2013 is van de hand van filmmaker David de Jongh, voor wie DG Graphic Design ook de website maakte voor presentatie van zijn voltallige werk en zijn voice-overs. |
toelichting volgt... |
Aitmaten Supermarkt & Slagerij is een echte buurtwinkel. Zo’n winkel waar de eigenaar weet wie je bent en waar je je meteen welkom voelt met een ruim aanbod van vers (Marokkaans) brood, groenten, fruit, kruiden, olijven, eieren, zuivel en vlees tot tajine schalen. DG Graphic Design komt er graag en ontwierp de website zodat deze buurtwinkel ook online terug te vinden is. |
Voor Nefeli, een Grieks afhaalrestaurant met een lange traditie heeft DG Graphic Design de website ontworpen. De eigenaar was op zoek naar een combinatie van traditioneel en lekkermakend, zodat de Griekse sfeer op alle manieren van het scherm af zou spatten. We werken al lang voor Nefeli, de huidige website is een recente restyling, geoptimaliseerd in techniek en vorm voor grote en kleine schermen. De website is nu ook responsive. Alle teksten zijn geschreven door DG Graphic Design. |
toelichting volgt... |
IJskoud de Beste is niet alleen een aanwinst voor de buurt, maar heeft ook nog eens bijzonder lekker ijs, huisgemaakt en volgens Italiaans recept. DG Graphic Design ontwierp de website. |
Meargea is gespecialiseerd in medisch arbeidsgezondheidskundig advies en manuele geneeskunde en de eigenaar werkt als zelfstandig bedrijfsarts. DG Graphic Design ontwierp in 2007 een website en in 2013 is de site gerestyled.
Ook het logo kreeg een kleine make-over en veranderde tevens van kleur: van grijsgroen naar frisblauw. De nieuwe website ging mee en oogt professioneel, informatief, uitnodigend en aantrekkelijk. De medische achtergrond en Meargea's visie op gezondheid komt visueel terug in de illustraties zodat vorm de inhoud een geheel vormen. |
Zijderveld Tuin- en Woondecoratie is een zeer ongewone sprookjesachtige winkel. Ieder hoekje is op stijlvolle manier gevuld met vaak unieke artikelen; zodra een stoel verkocht wordt, verandert dat deel van de winkel zodat er altijd iets nieuws te zien valt in vele sferen en stijlen.
Die veelheid moest op de website ook terugkomen, zodat er veel foto's staan: een compilatie met automatisch wisselende foto's en per onderdeel in het menu een illustratie waar bezoekers zelf kunnen klikken om meer foto's te zien en die ad random telkens met een andere foto start zodat ook het uiterlijk van de pagina's telkens anders is. De teksten zijn beschrijvend. Zowel foto's als teksten zijn door DG Graphic Design gemaakt. |
Office Food Supply verzorgt alles dat je op een dag nodig kunt hebben als organisatie of bedrijf. OFS koos oorspronkelijk voor DGGD’s éénpagina website, een minimale site die toch heel volledig is. De vormgeving is als altijd op maat en straalt levendigheid, gezond en vers uit en sluit daarmee naadloos aan bij dat wat OFS eigen maakt.
Na enige tijd was meer nodig dan één pagina en de site is vervolgens uitgebreid met een menu, subpagina’s en aanvullende vormgeving (banners) en features als contactformulieren. Het is een goed voorbeeld van de mogelijkheden online: je kunt altijd klein beginnen en mettertijd uitbreiden naar wens. |
Kunstschilder en illustrator Peter Arends had geen website. In nauwe samenwerking met DG Graphic Design heeft hij zijn site zelf ontworpen en zijn design is vervolgens online geïmplementeerd door DG Graphic Design.
Waar mooi aangevuld met webtechnische verbeteringen, bijvoorbeeld om meer diepte te creeëren, en waar nodig geoptimaliseerd voor de beste weergave. Ook adviseerde DGGD over menu-indeling en vindbaarheid. |
Voor een tandartsenpraktijk maakten we een website die als basis het DGGD WebConcept heeft: een low-budget oplossing die desondanks zeer compleet en uniek is.
We hebben gekozen voor een frisse kleur, een helder en overzichtelijk menu en een serie illustraties die samen de doelgroep weerspiegelen van de praktijk. Het zijn informele afbeeldingen van lachende mensen met een tandenborstel zodat de website van deze tandarts het tegenovergestelde van 'eng' uitstraalt: leuk, de tandarts! |
Voor de Zilverbank, de oudste online zilverwinkel van Nederland, werkte DG Graphic Design al jaren als technische troubleshooter.
Het ontwerp van de website en webshop was niet van onze hand. Nu de Zilverbank aan een restyling toe was, mocht DG Graphic Design zich daarover buige. De overall herkenbaarheid van de site moest blijven, maar we hebben het design vernieuwd en het menu sterk verbeterd. De site is nu eenvoudiger te doorzoeken en de grote hoeveelheid content komt beter tot zijn recht. Dankzij banners onderaan wordt specifieke informatie extra benadrukt en dankzij automatisch wisselende illustraties heeft de site dynamiek en een modernere uitstraling gekregen. |
David de Jongh is een veelzijdig programmamaker. Hij maakt radio en televisie documentaires voor omroepen en overige opdrachtgevers. Hij was één van de eerste freelance programmamakers die zijn eigen archief online aanlegde.
De implementatie en techniek voor zijn eerste website was ook van de hand van DG Graphic Design. In samenwerking met David maakten we in 2012 ook zijn nieuwe website, waarin de presentatie van films in Flash vervangen is door andere methodes, zodat ook de apparatuur waarop Flash niet wordt weergegeven toegang tot zijn archief hebben. |
CasaID ontwerpt en realiseert interieurs. De vrouw achter CasaID combineert creativiteit van interieurontwerp met technische kennis, zoals ervaring als projectleider bij grote projecten en werktuigbouwkundige. CasaID's meerwaarde is dan ook aansturing van uitvoerende partijen, energiebesparing en meer. |
toelichting volgt... |
Cor de Ruiter is farmaco-chemicus en expert op het gebied van kwaliteit en accreditatie van laboratoria. DG Graphic Design ontwierp de website voor zijn bedrijf CDR QA Support die aan moest sluiten bij zijn logo en op professionele en uitnodigende wijze zijn expertise moest laten zien.
De website sluit visueel ook aan bij de site van LabQAcademy (ontwerp: DGGD), het bedrijf dat De Ruiter runt met Peter Koortstra en dat op hetzelfde terrein hoogwaardige trainingen verzorgt. |
toelichting volgt... |
Huisartsenpraktijk Evers-Roeten is een moderne praktijk die met de nieuwste apparatuur werkt en op korte termijn ook via internet zorg wil verlenen. Tegelijkertijd is het ook een praktijk die het ouderwetse dorpdoktersgevoel in ere houdt en de website moest beide kanten uitstralen.
In de illustraties komen daarom ouderwetse beelden terug naast hypermoderne en drie foto's draaien in verschillend tempo langs elkaar heen zodat telkens andere combinaties ontstaan. De foto's laten vooral details zien en zijn allemaal duidelijk medisch van aard, maar ze zijn ook allemaal niet griezelig. |
Monique Ickenroth is kunstschilder. DG Graphic Design restylde haar website en ontwikkelde een database voor de presentatie van haar werk. In 2017 maakten we de website responsive en het overall ontwerp werd breder omdat sinds 2010 de schermen zowel kleiner als groter werden.
Ickenroth maakt muurschilderingen, decors voor theater, tv en films, zoals voor Minoes, spiegeltenten, reclame doeken voor de fotografie van Erwin Olaf, ze schildert en tekent portretten in opdracht. Ook verbeterde DGGD de vindbaarheid, hetgeen ertoe leidt dat ze vaker via internet benaderd wordt. |
toelichting volgt... |
Lou Huijs Interiors & Ambiance is het bedrijf van interieur vormgever en art director Lou Huijs. DG Graphic Design restylde zijn website die sterk verouderd was en weinig mogelijkheden bood om zijn werk - interieurs, showrooms, tijdschriften reclame, film en tv sets - goed te presenteren.
Nu staat zijn werk op de site centraal. Alle foto's zijn aanklikbaar en te vergroten en bezoekers kunnen 'bladeren' door de verticale lamellen. |
Lab Q Academy opereert in een nichemarkt en is specialist op het gebied van accreditatie, audits, kwaliteitszorg en kwaliteitsmanagement in de laboratoriumwereld. De oprichters kozen voor een eigenzinnige huisstijl die in tegenstelling tot verwachting niet overwegend wit is, maar zwart, groen en rood.
De website moest daarbij aansluiten en de professionaliteit, expertise overtuigend voor het voetlicht brengen en uitstekend vindbaar worden. De site heeft een CMS voor de agenda en actueel secties en is in 2017 licht gerestyled en responsive gemaakt. |
Ingelise is een tweetalige actrice en op haar website wilde ze de focus leggen bij rollenspellen en trainingsacteren, maar ook ruimte laten voor andere acteerwerkzaamheden (theater, film, stemmenwerk).
De website heeft naast een zeer persoonlijke vormgeving, wisselende foto's ook een Flash audio-en videoplayer op maat. Het resultaat is een heldere, professionele en tweetalige website waarin Ingelise centraal staat. |
Domaine de la Porte is een bijzonder vakantieresort in Frankrijk dat zich richt op ouders met jonge kinderen voor kleinschalige luxe vakanties op een mooie plek. Het Domaine had een website die echter aldus hun clientele op geen enkele manier duidelijk maakte hoe bijzonder de plek en de vakanties zijn.
DG Graphic Design ontwierp een website die dat wél doet en die bezoekers niet alleen een goede indruk geeft van het geheel, maar ook heel veel zin geeft in vakantie. De site wordt in de toekomst uitgebreid met subdomeinen met een andere doelgroep, zoals Fransen en restaurantgangers uit de regio. |
Trias Pedagogica is een onafhankelijk adviesbureau voor opvoeden, vaderschap en interculturele pedagogiek, opgericht door de bevlogen pedagoog Abdellah Mehraz. DG Graphic Design restylede het Trias-logo en ontwierp de nieuwe website, zowel vormgeving als technische implementatie.
De driehoek uit het logo komt net als de kleuren overal terug in de vormgeving zodat een consistent, aantrekkelijk, professioneel en toegankelijk geheel ontstaat. De partners waarmee Trias werkt, komen op elke pagina van de site langs gescrolled en onderstrepen hiermee de expertise van de organisatie. De illustraties in de header wisselen automatisch en laten foto's zien van betrokken vaders en hun kinderen, de kern van Trias. |
CumLaude bedrijfshulpverlening bestaat al langer maar is recentelijk van eigenaar gewisseld. De nieuwe eigenaar wilde zijn stempel drukken en DG Graphic Design heeft daarom een logo, huisstijl en website ontworpen.
De website vloeit voort uit het logo en de kleuren rood (gevaar) en groen (veilig) zijn structureel doorgevoerd. De website is professioneel en helder in structuur zodat bedrijven zich erin herkennen, maar reflecteert ook duidelijk de persoonlijke aanpak van de eigenaar, zodat CumLaude zich onderscheidt van andere bedrijven in de bhv branche. |
Anthony van Dijk is een bijzondere stem- en zangpedagoog met 40 jaar ervaring en veel passie. De website in de kleuren blauw en lindegroen is overzichtelijk en uitgebreid inclusief informatie over techniek, downloadbaar in pdf documenten.
De illustraties zijn afwijkend en laten geen zingende mensen zien maar dieren in zangposes die zowel zowel symbool staan voor de brede interesse van de leerlingen als voor de lichte ongewoonheid van de docent. De site heeft ook een Q&A sectie waarin technische vragen gesteld kunnen worden. |
toelichting volgt... |
Los del Puerto is een heerlijk restaurant in de haven van Monnickendam, dat nog geen website had. Omdat zowel de eigenaar als DG Graphic Design vonden dat het zonde was als niet iedereen het restaurant wist te vinden, is een kleine website gemaakt met optimaal effect: de kleuren, illustraties en tekst zijn uitnodigend en maken hongerig en ze reflecteren het interieur en de eigenheid van het restaurant.
Deze site is een voorbeeld van een kleine website die toch zeer volledig overkomt. |
Door Logiprof BV werd DG Graphic Design lang geleden benaderd om de vindbaarheid (SEO) van de website te verbeteren. De vormgeving van die oudere website bestond al maar DGGD paste de technische vormgeving, structuur van de site en de broncode aan, essentieel voor vindbaarheid. Dat was in 2004.
In 2012 was Logiprof toe aan een nieuw online gezicht waarop DG Graphic Design een geheel nieuwe vormgeving ontwikkeld heeft. Logiprof is |
Voor Harrows had DG Graphic Design ook de eerdere versie van de website gemaakt.
Na een aantal jaren, interne ontwikkelingen bij Harrows en nieuwe mogelijkheden online, was de oude site toe aan vernieuwing. De uitstraling moest nu meer aansluiten bij de nieuwe (jongere) doelgroep. De huisstijl van Harrows staat centraal, maar in de restyling zijn kleuren en vormen uitgesprokener, zodat een krachtig beeld ontstaat. De site heeft een Content Management Systeem waarmee vacatures en nieuws door Harrows zelf online gezet kunnen worden en een gesloten sectie met specifieke informatie voor klanten. |
Deze website is gemaakt voor een garagebedrijf gevestigd in Alblasserdam. Voor dit familiebedrijf maakte DG Graphic Design al eerder een website, deze versie is een restyling met geupdate techniek en vormgeving geactualiseerd voor ontwikkelingen in schermgrootes (groot en zeer klein). De site heeft een op maat gemaakt CMS voor actueel informatie en de occasions worden extern geladen via een feed. |
Het webdesign voor GenderTraining (gespeciliseerd in rol- en verwachtingpatronen en gender) vloeit voort uit het logo dat DG Graphic Design eerder maakte.
De vormgeving heeft als basis DGGD's éénpagina webconcept maar is vervolgens aangepast en uitgebreid. De lijnen en vlakken in de vormgeving zorgen voor contrasten, tegenstellingen die ook in de content van de site centraal staan. Voor de illustraties is gekozen voor foto's die vrouwen en mannen laten zien in alledaagse setting en in situaties die stereotype rolpatronen bevestigen of doorbreken. Visueel geven de foto's zo dezelfde boodschap als de tekst. |
Moroccan Tours Agency is een jong reisbureau dat bijzondere reizen op maat organiseert naar Marokko.De website straalt de persoonlijke benadering uit en nodigt bezoekers uit om verder te kijken, misschien zelfs naar Marokko. De illustraties in de header wisselen automatisch en worden vaag in de achtergrond weerspiegelt. Deze afbeeldingen worden op alle schermgroottes goed weergegeven, wat technisch een hoogstandje is.De homepage heeft een agenda die MTA met een zgn CMS zelf bijhoudt. |
Stay Beautiful is een schoonheidsinstituut dat werkt met geavanceerde maar natuurlijke technieken. De vrouw achter het bedrijf is eigenzinnig en capabel en de site diende zowel haar professionaliteit en eigenheid uit te stralen als enigszins aan te sluiten bij zusterbedrijven.
De site is aantrekkelijk, professioneel en voorzien van een transparante introductiefilm. Ook de teksten zijn van de hand van DG Graphic Design. |
Esmee Creations is de website van zeer creatieve vrouw met een bedrijf in bloemcreaties. Haar logo (ook door DGGD ontworpen) is strak en zwart-wit en voor de website is gekozen om een donkere olijfgroene achtergrondkleur te gebruiken. Dit zorgt er voor dat haar creaties centraal staan en dramatisch uitkomen tegen de donkere achtergrond.
De website heeft relatief weinig tekst. Een foto selectie komt automatisch voorbij scrollen en op iedere pagina staat een extra illustratie met de mogelijkheid voor bezoekers om zelf meer foto's te bekijken voor een goede indruk van het werk van Esmee Creations. |
Passar is het bedrijf van Petro van de Pas, één van de meest bekende en succesvolle levende standbeelden in Nederland.
Met zijn uitgebreide aanbod van onder andere standbeelden, animatie acts en shows is Petro van de Pas een veel en graag geziene gast op beurzen, evenementen en bedrijfspresentaties. Passar is de nieuwe naam van zijn bedrijf en deze nieuwe website vervangt www.petrovandepas.nl (ook gemaakt door DG Graphic Design). De site voor Passar is zeer stijlvol en reflecteert de professionaliteit en uniekheid van de Passar creaties. De vormgeving is voornamelijk door Petro van de Pas zelf ontwikkeld en DG Graphic Design heeft de site aangevuld met eigen creatieve inzichten en technisch mogelijk gemaakt door gebruik te maken van Flash. |
Chip Bray is een veelzijdige Amerikaanse acteur die al vele jaren in Nederland woont en werkt. Zijn veelzijdigheid komt terug in de indeling van de site én de vormgeving waarbij alle foto's Chip tonen in uiteenlopende rollen.
De website heeft een Flash videoplayer voor showreels zodat bezoekers hem online in actie kunnen zien om een indruk te krijgen. Zijn website is een goed voorbeeld van de persoonlijke aanpak van DG Graphic Design en zou alleen voor hem zo gemaakt kunnen zijn. |
Ratio Belastingen is het bedrijf van een zeer ervaren belastingadviseur met een passie voor motoren. De basis van het webdesign vormt zijn logo, zodat de kleuren rood, wit en blauw zijn. Zijn passie komt op allerlei manieren terug in de website: de ikoontjes in het menu zijn motoronderdelen en alle illustraties eveneens. Ze laten goed zien dat afwijkende illustraties zowel iets zeggen over de mens achter het bedrijf als heel symbolisch kunnen zijn bij de tekst; motoronderdelen als stuur, motor, starter, etc. roepen associaties op als de leiding nemen, juiste man aan het stuur, vaart houden, richting aangeven en ondersteunen zo de eigenheid van Ratio, de sfeer |
Voor deze betrokken verloskundigenpraktijk ontwierp DG Graphic Design de website. Uitgangspunt was de bijzondere vormgeving van de praktijk zelf, waar een aantal muurschilderingen de aandacht trekken. En zo biedt de website niet de foto's van babies die je vaak aantreft op een dergelijke site, maar sluit de website helemaal aan bij sfeer en uitstraling van de praktijk en de mensen die er werken. |
Familiefonds van Hove van Zijll dateert uit 1647 en haar doelstelling is om 'behouftige' nakomelingen financieel te ondersteunen. Het fonds wilde de stamboom online beschikbaar stellen zodat mogelijk verre verwanten eenvoudig op de website kunnen uitzoeken of zij wellicht in aanmerking komen voor een toelage uit het fonds. De website is stijlvol, ontworpen in de kleuren van het wapen en de genealogische informatie is gemakkelijk en op verschillende manieren te bekijken. Via een downloadbaar formulier kan een aanvraag worden ingediend. |
CSI is een uniek bedrijf dat geavanceerde besturingssystemen ontwikkelt voor automatisch Verpakken, palletiseren. Het bedrijf doet zaken over de gehele wereld en wilde daarom een website hebben waarop promotiemateriaal als film, documenten, presentaties onder te brengen zou zijn in een grote database zodat vertegenwoordigers allemaal up-to-date materiaal zouden gebruiken.
De database is bijzonder uitgebreid en zowel aan gebruikers als aan administratiezijde zeer eenvoudig in gebruik. DG Graphic Design heeft de site geheel op maat ontwikkeld. |
Stragellan is een bijzonder bedrijf dat inzichten biedt in complexe issues op economisch, sociaal en politiek gebied adhv technologie, Prediction markets en een uitgebreid netwerk van experts.
De site biedt veel informatie overzichtelijk gepresenteerd met oa tooltips en dynamische flash buttons. DG Graphic Design ontwierp de toegankelijke, professionele en aantrekkelijke website die de aanpak en eigenheid van het bedrijf en zijn eigenaar weerspiegelt. |
Voor De Waal Training en Consultancy heeft DG Graphic Design eerder logo en huisstijl ontworpen. De oude website sloot daarbij niet meer aan en vervolgens heeft DG Graphic Design een geheel nieuwe site ontworpen waarbij de vormen van het logo overal terugkomen.
De site heeft een heldere indeling om de veelheid aan informatie optimaal toegankelijk te maken voor bezoekers en ook is daarom gekozen voor gebruik van elegante tooltips. Zo is De Waal ook online herkenbaar en kunnen (potentiele) klanten alles lezen over dit sympathieke trainingsbureau. |
TreasuryLinq is een onafhankelijk en professioneel adviesbureau op het gebied van Treasury en Risk Management.
DG Graphic Design ontwierp ook het logo dat de basis vormt voor de vormgeving van de website. Zo komen de kleuren oranje en blauw bv ook terug in de illustraties. De website heeft een beveiligde inlogsectie voor klanten, een Actueel sectie die door TreasuryLinq eenvoudig zelf te onderhouden is, links naar Twitter en Linkedin en de site biedt een uitgebreide reeks RSS Feeds. |
Voor Stichting Yasmin, een educatief cultureel centrum voor allochtone vrouwen in Den Haag, heeft DG Graphic Design ook de vorige website ontworpen. Na 4 jaar en met nieuwe plannen wilde Yasmin ook de website vernieuwen en daarom is zowel de vormgeving als de structuur onder handen genomen. Inmiddels hebben meer mensen een breder scherm dan vier jaar terug en daar maakt het nieuwe ontwerp gebruik van door de breedte van het scherm te gebruiken.
De site heeft beperkt CMS zodat Yasmin zelf nieuws kan bijhouden. Ook de nieuwe teksten zijn geschreven door DG Graphic Design. |
Alba Music Press is uitgever van een relatief onbekend pianostuk van Beethoven waarvoor pianist Ronald Brautigam een orchestrale bewerking heeft gemaakt. Voor Ronald Brautigam hadden we al logo en huisstijl gemaakt en nu hebben we voor zijn uitgeverij Alba Music Press (naast logo, huisstijl en CDkaart) ook de website ontworpen.
De site komt voort uit het logo en heeft een aantrekkelijke uitstraling met compacte, overzichtelijke structuur en inhoud. Door de link met Schotland (Alba) heeft de site een abstracte verwijzing naar de Schotse vlag. Ook vindbaarheid (SEO) is door DG Graphic Design geregeld. |
Jeremiah Fleming is een Amerikaans acteur wonend en werkend in Nederland. Als veelzijdig performer wilde hij uiteenlopende activiteiten op zijn website zetten maar zonder dat de site rommelig zou worden of onprofessioneel zou overkomen.
Met een helder menu en overzichtelijke vormgeving waarin zijn werk centraal staat en een player voor voice-overs en filmfragmenten krijgen bezoekers een goed beeld van alles waarvoor Jeremiah inzetbaar is. |
Tom Westen Kapper kwam oorspronkelijk bij DG Graphic Design terecht voor frisse en uitnodigende webteksten. Toen bleek dat DG Graphic Design ook websites ontwerpt en ontwikkelt, koos Tom Westen Kappers voor een geheel nieuwe vormgeving voor haar website.
De inrichting van de salon en de huisstijl vormden de inspiratie voor het webontwerp. Dynamische illustraties, implementatie van de site, teksten en foto’s exterieur van het pand zijn van de hand van DG Graphic Design. |
Marketim is een enthousiaste marketingman met ervaring, kennis en een eigenzinnige aanpak. Zijn website was wat verouderd en DG Graphic Design heeft voor de restyling gezorgd.
Elementen uit het logo vormden de basis voor het redesign waarbij naast vorm, ook inhoudelijke wijzigingen doorgevoerd zijn, het menu is aangepast en er is een Flash player toegevoegd. Ook de vindbaarheid is onder handen genomen. Het resultaat is een professionele site die recht doet aan de persoon achter marketim. |