Portfolio
Logo's
Een logo staat voor wie u bent en wat u doet... | lees meer »
Een goed logo is professioneel en aantrekkelijk. Het klopt en straalt uit waar u voor staat. Een goed logo is herkenbaar. Zodat klanten meteen zien dat ze de goeie te pakken hebben.
Het logo is de basis van iedere huisstijl. Alle andere communicatiemiddelen, van briefpapier en visitekaartjes tot brochures en websites vloeien voort uit het logo. Zo zorgt een logo er voor dat uw uitstraling en promotie eenduidig zijn. Een logo is dan ook gezichtsbepalend.
Ieder logo ontwerpen we op maat. Daarom horen we u eerst uit over alles dat uw organisatie of bedrijf eigen maakt. We maken vervolgens een aantal ontwerpen en presenteren die met toelichting.
Zo is duidelijk wat het idee achter ieder ontwerp is, want elk ontwerp wint aan kracht als het meer dan een mooi plaatje is. Meer over hoe we tijdens een ontwerpproces te werk gaan, kun u lezen onder werkwijze.
De logo’s hieronder ontwierpen we voor uw voorgangers.
What's in a name? That which we call a rose.
By any other name would smell as sweet.
William Shakespeare
Dagschema coronatijden
Voor veel ouders en kinderen valt het niet mee om een goede dagindeling te maken met school, vrije tijd, op tijd naar bed. Abdellah Mehraz maakte met zijn zoon van 8 'n schema en wij gaven het vorm! | lees meer »
Zoom & zo: privacy problemen & tips!
Met vanuit-huis-werken grijpen mensen massaal naar online tools. Zoals Zoom. Belangrijk is om ook stil te staan bij zoom's Privacy issues. Tips! | lees meer »
Zoals een klant zei: ...en zo had ik via mijn reclamebureau te maken met: een ontwerper voor mijn logo en huisstijl, een webdesigner voor mijn site, een techneut om de site online te krijgen en om technische opties als mijn e-zine en login secties te realiseren, een tekstschrijver voor de teksten en een seo specialist voor de vindbaarheid. En toen had ik nog niet eens een brochure. Iedereen wilde apart overleggen, 't kostte zeeën van tijd. Dat nooit meer... |
DG Graphic Design werkt op maat en nauw samen met haar opdrachtgevers. Zo krijgen opdrachtgevers een ontwerp en advies dat helemaal klopt en komen velen terug voor meer. Bekijk wie ons al eerder vonden of lees over onze diensten, werkwijze en organisatie via het menu. In ons portfolio kunt u voorbeelden zien van het werk dat we deden voor andere bedrijven en organisaties. |
Database systeem gekoppeld aan de website voor beheer van klantgegevens, opdrachtgevers, films of promotiemateriaal, diensten, producten, opdrachten, voorraad, webshops, digitale nieuwsbrieven, etc. |
Een online nieuwsbrief, gekoppeld aan een (klanten)database in de vormgeving van de huisstijl. Eenvoudig te vullen en versturen. |
Webshop systeem op maat voor verkoop van producten, gebruiksvriendelijk en uitnodigend. Deze techniek kan ook worden gebruikt op andere manieren: - Laat uw personeel online een kerstpakket kiezen uit een selectie van pakketten. - Voor de website van International Native Casting is deze techniek gebruikt voor het zoeken naar stemmen en acteurs met virtuele winkelwagen en al. |
Gesloten secties voor Administrator en/of Gebruikers (klanten, leden, genodigden). Afgeschermd en op maat, met persoonsgebonden inlognaam en wachtwoord. |
Met CMS (content management systeem) kunt u (delen van) de site zelf onderhouden. Dit vooral handig voor pagina's die vaak veranderen zoals Nieuws, Agenda, Vacatures (zie ook Diensten -> CMS). |
DGGD's Kalendermodule (op maat) is ideaal voor het bijhouden van een gemeenschappelijke agenda. Zodra een tijdstip of dag is ingevuld, is dat voor alle gebruikers zichtbaar en is dat moment niet meer beschikbaar voor anderen. |
Klantenbeheer systeem op maat voor het online bijhouden van uw klanten, diensten, producten etc. Zo kunt u van alle plekken ter wereld bij uw gegevens. Ideaal voor reizende ondernemers. |
Belangrijk voor SEO zijn oa: - De structuur van de website - Teksten op de site - Goed gebruik van de broncode - Creatie van nuttige links die naar de site verwijzen Lees meer in de sectie Diensten -> SEO of bekijk ons blog: "Hoe vindbaar is jouw website" |
Het analyseren van uw website:
|
Wanneer u al een domein heeft maar niet tevreden bent over uw huidige host, dan kan DG Graphic Design de verhuizing voor u regelen. Prijzen voor webruimte lopen sterk uiteen en hoewel het wel voorkomt dat klanten een goede deal hebben, gebeurt het ook vaak dat er onnodig te veel wordt betaald. Dat is zonde. |
Ons hosting pakket biedt als basis oa:
Het basis pakket is voor verreweg de meeste gebruikers meer dan voldoende, maar kan eenvoudig worden uitgebreid. |
SSL staat voor Secure Socket Layer en het zorgt er voor dat alle data tussen u (de client) en de webserver (de server) versleuteld wordt zodat deze niet door andere personen is te onderscheppen. SSL is te gebruiken voor beveiliging van een deel van een website vanwege een e-shop of andere e-commerce toepassingen. Voor SSL kan een certificaat geregeld worden van de CA (Certification Authority) Thawte. Eenmaal geactiveerd wordt er gebruik gemaakt van HTTPS. |
DG Graphic Design partner van VEVIDA. Als ontwerp- en adviesbureau hebben we te maken met veel hostingbedrijven en de verschillen zijn enorm, in prijs, in hostingopties, in kennisniveau van de medewerkers, in service en in bereikbaarheid. VEVIDA is een verademing. DG Graphic Design werkt daarom inmiddels al vele jaren samen met VEVIDA en dat is geen toeval. website: www.vevida.com |
DG Graphic Design ontwierp logo, huisstijl en website voor Your Voice Enhanced. Your Voice Enhanced helpt docenten, politici en professionals met het versterken van hun stem en het vinden van hun eigen unieke geluid. Het is het bedrijf van Margarita Yeliazkova, die haar internationale en veeltalige ervaring als wetenschapsfilosoof, docentopleider en politica inzet voor wie haar inhuurt. |
toelichting volgt... |
Stichting VPK heeft ten doel om het pedagogisch klimaat op (Koran)scholen te verbeteren. DG Graphic Design ontwierp het logo, maar ook een reeks bijzondere andere producten waaronder een kalender die gebruikt wordt op scholen om kinderen met hun vader te laten praten. |
Tusmo is het bedrijf van Shukri Said en de naam betekent wegwijzer in het Somalisch. We ontwierpen het logo, huisstijl en website voor Tusmo. |
Kaderhuisarts hart & vaat |
toelichting volgt... |
Voor SONPPCAN, een Somalische kinderrechtenorganisatie die sinds 2004 ook in Nederland actief is en zich inzet tegen kindermishandeling en verwaarlozing. SONPPCAN richt zich tevens tegen schadelijke traditionele praktijken als VGV en dwanghuwelijk adhv projecten, lobby en advocacy. DG Graphic Design ontwierp het nieuwe logo als restyling van het oude, waarin erg veel details voorkwamen. Doel was om het kind visueel centraal te stellen, zonder het te definiëren als zijnde een bepaalde leeftijd. Het resultaat omvat een symbool van cirkels in cirkels dat als herkenbaar huisstijl element terugkomt op de website. |
toelichting volgt... |
toelichting volgt... |
SSHO is een Somalische organisatie in Haarlem. DG Graphic Design ontwierp hun nieuwe logo waar de link met Haarlem terug komt in de rode slinger, die ook in de huisstijl van de gemeente gebruikt wordt. Het blauw is de kleur van de Somalische vlag, net als de ster die daarop terug komt. |
toelichting volgt... |
toelichting volgt... |
Voor zangeres en stempedagoog Jeannine la Rose maakten we het logo! |
Voor deze opticien heeft het logo een ander lettertype gekregen. Van een traditioneel ogend lettertype, naar een strakker en moderner uiterlijk. Daarmee was de weg vrij om andere huisstijl onderdelen er eveneens moderner te laten uitzien.
Immers, je start met het logo, dus op de website leidde dat er toe dat de tekst wat ouderwets aandeed. En dat was, zeker op de geheel vernieuwde website, ongewenst. Nu sluiten de wensen voor de website ook aan op het gerestylede logo: fris, modern, licht. Je kunt hier goed zien, hoe een relatief kleine verandering veel effect kan hebben. |
toelichting volgt... |
toelichting volgt... |
toelichting volgt... |
toelichting volgt... |
informatie volgt... |
Els Jacobs is historica met een brede carrière reikend van wetenschap, musea en werelderfgoed tot bestuur.
DG Graphic Design vertaalde haar achtergrond in zeegeschiedenis, internationale orientatie en eigenheid in een logo, huisstijl en website. Het logo is krachtig en combineert rechte lijnen en vlakken met soepele lijnen, en staat zo symbool voor flexibiliteit en daadkracht. De kleuren groen en blauw vertegenwoordigen water en land. Het geheel is uitnodigend, helder en herkenbaar. |
FerrierConsult is het adviesbureau van Joan Ferrier, voormalig directeur van E-Quality en voorzitter van het Johan Ferrier Fonds en St Herdenking Slavernijverleden.
De tekst in het logo combineert bold en gewoon zodat dynamiek ontstaat, elegant en krachtig. De kleur turquoise straalt helderheid uit. De afbeelding is een gestileerde kankantriboom die eenlink legt met Suriname en het Johan Ferrier Fonds. Ook voor diegenen die de kankantriboom niet herkennen werkt het beeld van een boom, dat associaties oproept met groei, geworteldheid, stabiliteit, bescherming en meer. Het logo is fris en uitnodigend, passend bij FerrierConsult. |
ZijSpreekt is hét sprekersbureau voor vrouwelijke deskundigen opgezet door de bevlogen journalist Marga Miltenburg die besloot dat het argument "geen geschikte dames te vinden" de wereld uit moet. Het oude logo van ZijSpreekt was een foto van haar zelf.
DG Graphic Design abstraheerde de figuur tot silhouette met microfoon, die symbool staat voor álle vrouwelijke sprekers. Het nieuwe logo is de basis van de huisstijl van ZijSpreekt met briefpapier, enveloppe, visitekaartjes en promotionele ansichtkaart. U kunt zowel het oude als het gerestylde logo bekijken. |
Het Johan Ferrier Fonds is opgericht in naam en ter ere van Johan Ferrier, de laatste gouverneur en eerste president van Suriname en geeft steun aan initiatieven die gericht zijn op maatschappijopbouw en cultuur in Suriname.
DG Graphic Design heeft voor het fonds het logo (en huisstijl, website en persbericht) ontworpen dat geïnspireerd is door de Surinaamse vlag en de Kankantriboom, de naam van de eerste president vormt de onderste baan van de vlag, zodat Ferrier visueel een basis vormt, zoals hij dat ook als persoon en politicus was, geworteld in Suriname. DG Graphic Design heeft deze opdracht belangeloos gedaan als haar bijdrage aan de nalatenschap van Johan Ferrier. |
Voor Groeneveld Improva, een bedrijf voor Interim Management, Project management, Opleidingen en Verkeersadvisering heeft DG Graphic Design het logo en de huisstijl gecreëerd. Improva is een professioneel bedrijf dat gerund wordt door een man die creatief en inventief is en het logo reflecteert dat. Het is ongewoon en apart, maar oók zakelijk.
De basis is een combinatie van het oneindigteken dat verdubbeld een klaverblad oproept, passend bij een bedrijf dat speciale expertise heeft op het gebied van verkeer. Hoewel het visitekaartje een standaard afmeting heeft, hebben we gekozen voor een verticaal ontwerp, hetgeen het logo de ruimte geeft en bijdraagt aan herkenbaarheid en als zondanig langer bij blijft. |
Ingelise is naast partner in DG Graphic Design ook werkzaam als professioneel actrice. Haar logo bestaat uit haar naam in handgeschreven letter en een weergave van haar ogen. Ogen staan symbool voor kijken, theatermaken heeft immers alles met observeren te maken maar ook voor bekeken worden, het publiek.
De combinatie is indringend en direct, door de schrijfletter en het feit dat het haar eigen ogen zijn, daarnaast persoonlijk. Saillant detail is dat Ingelise altijd geboeid is geweest door ogen en ze zodra papier en pen bij de hand zijn ogen tekent. Paars is een kleur met drama en staat voor creativiteit. Bovendien is het Ingelise's favoriete kleur. |
Klassiek pianist Ronald Brautigam wilde dat de uitstraling van zijn logo niets had met klassieke nootjes en ander “gepriegel”, maar een strakke en zakelijke uitstraling kreeg.
In dit ontwerp is gekozen voor een strak logo in 1 kleur (een fraaie kleur groen) waarbij de 5 lijnen naast de voornaam verwijzen naar een notenbalk, zonder daarbij oubollig of “klassiek” te worden. Bovendien geeft de notenbalk het ontwerp een dynamisch karakter waar beweging in zit. In de uitwerking van het logo voor de huisstijl komt de notenbalk op verschillende manieren terug. |
De Waal Training en Consultancy is een bedrijf gerund door creatieve mensen die in hun logo graag een Gingkoblad terug wilden zien. Het blad van de Gingkoboom is bijzonder van vorm, met een inkeping die het blad in tweeën deelt en in het logo is het geabstraheerd.
Het logo straalt beweging uit, openheid, samenwerking en verbondenheid, zaken die De Waal in praktijk brengt. De letter W sluit aan bij de opening tussen de bladeren. De kleuren zijn warm (herfstig) en het donker- en licht in het ontwerp vormt een verre echo van het yin en yang teken. |
Camping les Sapins ligt in de Pyereneeën en wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Ze benaderden DG Graphic Design voor een logo dat speels, vrolijk, fris en energiek moest zijn en hun doelgroep van hogeropgeleide, natuurliefhebbende, sportieve kampeerders met kinderen zou aanspreken.
Het logo wordt gedefinieerd door twee groene driehoeken voor een oranje cirkel: geabstraheerde pijnbomen (les sapins), tenten of bergen tegen de zuid-franse zon. De kleuren warm oranje en fris groen roepen associaties met warmte en natuur op en komen terug in de woorden, waarbij de puntjes op de i speels in kleur gewisseld zijn. Het logo is heel herkenbaar en beantwoordt geheel aan de doelstelling. |
Office Food Supply levert alles dat kantoren op een dag nodig hebben, vooral aan eten en drinken. Alles op maat, per stuk of naar wens.
OFS wilde een logo dat fris, professioneel en helder was, zou aansluiten bij de reis van voedsel naar kantoor, gezond, lekker en gemakkelijk. DG Graphic Design koos voor fris groen en diep blauw en elementen die verwijzen naar zon, graan en aan tafel in de office. Het logo zal binnenkort op auto's vol bestellingen door Amsterdam heen rijden. |
Moroccan Tours Agency is een jong reisbureau dat bijzondere reizen op maat organiseert naar Marokko.
De bevlogen eigenaar wilde een logo dat recht zou doen aan zijn bedrijf, zijn visie en de schoonheid van Marokko, een logo dat opvallend en anders zou zijn. En dat is gelukt met een logo waarin de kleuren van de woestijn, met licht en schaduw, te zien zijn in de karakteristieke vormen van de kasbah. Het geheel roept beelden op van zomer, zon en zin in verre reizen, precies de bedoeling. |
Hoewel het wemelt van trainers en trainingen zijn er niet veel die op academisch niveau werken met stereotiepen en rolpatronen ten aanzien van sekse. GenderTraining is gespecialiseerd in gender en maakt bewust van verwachtingspatronen en hoe die te benutten.
Voor het logo is gekozen voor kleuren die naar man/vrouw patronen verwijzen, maar met enige afstand: turquoise en magenta. In de G van gender komen het vrouwen- en mannenteken terug. Het levert een stijlvol logo op dat niet activistisch aandoet, maar wel direct in de juiste richting wijst. |
Johan Ter Maten heeft een timmerbedrijf dat onder andere gespecialiseerd is in restauraties van gebouwen. Hij kwam bij DG Graphic Design voor een logo en had als concept al een lijn tekening van het Escher-achtige figuur dat in het logo staat met daar doorheen geschreven de naam van het bedrijf.
Naar eigen creatieve inzicht heeft DG Graphic Design het ontwerp uitgewerkt en vormgegeven en het figuur veranderd van een lijntekening naar de huidige vorm en de naam van het bedrijf naast het figuur geplaatst in een passend lettertype. Het figuur heeft meer diepte gekregen en benadrukt de ongewone creativiteit en professionaliteit van Ter Maten in de aanpak van opdrachten. De kleuren rood en grijs geven het ontwerp een warme en creatieve uitstraling. DG Graphic Design kan vanuit niets een logo ontwerpen, maar ook een bestaand idee (zoals hier) met eigen inzichten aanvullen en vormgeven. |
Alba Music Press is uitgever van een relatief onbekend pianostuk van Beethoven waarvoor pianist Ronald Brautigam een orchestrale bewerking heeft gemaakt.
Zijn bewerking wordt geprezen en gaat de wereld rond. Voor Ronald Brautigam hadden we al een logo en huisstijl gemaakt en nu hebben we voor Alba Music Press een logo (plus huisstijl, CDkaart en website) ontworpen. Alba is de keltische naam voor Schotland en het logo heeft de officiële kleuren van de Schotse vlag. |
Voor CumLaude bedrijfshulpverlening heeft DG Graphic Design een logo, huisstijl en website ontworpen.
We kozen voor het logo de kleuren rood (gevaar, stop) en groen (veilig) gebruikt. Ze zijn direct herkenbaar en roepen associaties op die voor BHV belangrijk zijn. Bovendien zijn het heldere, aansprekende kleuren. De drie ikonen aan de zijkanten van de kubus symboliseren die drie takken binnen bedrijfshulpverlening, de open kubus staat voor uiteenlopende associaties (gebouwen, verbanddoos, ea). Het logo is krachtig en kleurrijk en CumLaude onderscheidt zich ermee van andere bedrijven in de bhv branche. |
Treasury-linQ is een onafhankelijke zakelijke dienstverlener op het gebied van Treasury en Risk Management. Bij dit bedrijf staat de brugfunctie tussen opdrachtgevers en hun relaties met financiële instellingen centraal. Dit gegeven komt in het logo terug door het gebruik van twee kleuren (oranje en blauw, als twee partners die willen onderhandelen met tegengestelde belangen) en de “link” die gemaakt is tussen de woorden “Treasury” en “linQ”.
Hoewel de woorden onder elkaar staan lijken ze in elkaar te haken en zijn ze dus aan elkaar gekoppeld: symbolisch voor de dienstverlening en uitstraling van dit bedrijf. |
Belangrijke kenmerken van dit logo zijn de terugkomende kleuren blauw en rood, symbolisch voor rivier en rijksweg die het industrieterrein van deze parkmanagement organisatie omsluiten. De rode lijn doorkruist de blauwe letters zoals snelwegen en rivieren in Nederland en Alblasserdam elkaar ontmoeten bij bruggen en tunnels.
Dit ontwerp is zeer duidelijk en heeft als belangrijk voordeel dat het een herkenbaar logo vormt, dat bekendheid krijgt zonder dat onduidelijk is waar het logo voor staat. Het gehele ontwerp geeft de illusie van geschakelde elementen (letters) die bovendien in elkaar lijken te spiegelen, zonder dat dat echt het geval is. Dit zorgt voor een krachtig en symetrisch geheel. De geschakelde elementen staan voor het coöperatieve karakter van PMA. |
Voor een gezondheidscentrum in Zevenbergen waar diverse huisartsen, verloskundigen, een logopediste en een psychologe vanaf maart 2006 werkzaam zijn, heeft DG Graphic Design een logo ontwikkeld. Tholos betekent overkoepeling in het Grieks en in de oudheid stond Tholos ook voor een tempel waar zieken opgevangen werden.
Het logo toont twee geabstraheerde handen die Tholos beschermend omhullen, hetgeen precies was wat het gezondheidscentrum wilde. De kleuren zijn het oranje en (warm) grijs, dat Tholos in haar gebouw gekozen heeft. Oorspronkelijk was het logo ontworpen in blauw, omdat die kleur ook associaties met gezondheid en zorg heeft. Voor Tholos was het belangrijk dat het logo in complete overeenkomst zou zijn met de kleuren van hun nieuwe gebouw. |
De NGOB verenigt Nederlandse spelers van het eeuwenoude spel Go dat wereldwijd zeer populair is. De bond had geen eenduidige huisstijl en wilde een logo om Go in Nederland een nieuw, fris aanzien te geven en nieuwe doelgroepen aan te spreken.
Voor het logo is gekozen voor zwart en wit, de meestgebruikte kleur voor Go-stenen en fris oranje, gelieerd aan de houten speelborden. Ook symboliseert zwart-wit de strijd tussen spelers en refereert het indirect aan yin en yang en legt zo een link met de Aziatische geschiedenis van het spel. Zowel de afkorting als de volledige naam van de bond komen terug en het woord Go licht op tegen de oranje achtergrond, zodat ook visueel Go centraal staat in het logo. |
Garsom Trade & Investment is een bedrijf dat bruggen bouwt tussen bedrijven in Oostelijk Afrika an West-Europa met als doel profijt voor beiden. DG Graphic Design ontwierp logo, huisstijl en website voor Garsom. |
Wedding Promotions is een bedrijf dat huwelijken en huwelijksreizen organiseert naar bijzondere exotische locaties.
Het oude logo beviel niet en DG Graphic Design heeft het logo gerestyled. Hierbij zijn de kleuren aangepast en het geheel is strakker gemaakt zodat een professioneel beeld ontstaat dat beter past bij de aanpak en insteek van Wedding Promotions. |
Suriekado is een bijzondere webwinkel die zich richt op Surinaamse-Nederlanders en hun banden met familie en vrienden in Suriname. Kado's worden hier online besteld en worden in Suriname gekocht en geleverd.
De eigenaar wilde een logo waarin de band met Suriname helder in beeld kwam en waar tegelijkertijd de wortels in Nederland terug te zien was. |
De naam Ratio komt voort uit de naam van de eigenaar van dit bedrijf en verwijst naar het zakelijke karakter van de dienstverlening (financiële adminstratie en belastingen). De zakelijk kant van dit bedrijf wordt in het logo gesymboliseerd door de strakke letters en de kleur blauw (the kleur van de ratio).
Eigenaar en bedrijf hebben echter ook een creatieve kant, die in het ontwerp terugkomt in de fraaie ronde O en de rode lijn. Door kleur en vorm onstaat spanning en dynamiek in het beeld en het geheel vormt een perfecte weergave van het karakter van het bedrijf en de dienstverlening. |
Swaving en Witteman is een samenwerkingsverband van twee ervaren trainers die bemerkten dat een gebrek aan logo en huisstijl hun professionele imago bij het binnenhalen van opdrachten in de weg stond. Ze benaderden DG Graphic Design voor een logo dat professionaliteit, helderheid, eenvoud, betrouwbaarheid en zeggingskracht moest uitstralen.
De ampersand is het centrale element in dit logo; het geeft diepte aan het beeld en de vorm wordt gespiegeld in de S van Swaving. De W van Witteman vindt een echo in de w erboven en het logo is één kleur met verschil in percentage. Het geheel straalt de professionaliteit uit die gezocht werd én heeft dynamiek en een hint naar de creativiteit die in training en advies belangrijk is. |
Nivo3 is een bedrijf dat gespecialiseerd is in opzetten en uitvoeren van complexe IT projecten. In een wereld waar veel geld verloren wordt omdat deadlines niet gehaald, budgetten overschreden en kwaliteit opgeofferd worden, is hun aanpak ongewoon en succesvol.
Nivo3 had geen eigen logo en een website waar ze ongelukkig mee waren. Hun driedimensionale aanpak, aandacht voor vorm en inhoud heeft DG Graphic Design vertaald in een tweekleurig beeld met diepte door de v een Escheriaanse twist te geven. |
InBeeld.nu biedt advies, trainingen en coaching met inzet van drama.
De creatieve, dramatische naam en doelstellingen van het bedrijf heeft DG Graphic Design visueel vertaald in een krachtig logo waarin donker en licht elkaar afwisselen, woorden elkaar ogenschijnlijk spiegelen. Het geheel levert een professioneel beeld op waarmee InBeeld.nu herkenbaar wordt. |
Grieks Afhaalcentrum Nefeli, een grieks afhaalrestaurant voor autenthiek grieks eten, vroeg DG Graphic Design een brochure te ontwerpen voor de zomerse barbecue service (zie onder portfolio -> brochures). Voor de vormgeving van de brochure en ook de website is in eerste instantie het logo dat al aanwezig was gerestyled.
Nefeli was niet helemaal meer tevreden over het bestaande logo en wilde een meer strak en moderner logo. Daarvoor is als uitgangspunt het griekse hoofd genomen, dat nu meer gestyleerd is vormgegeven. Daarnaast is het lettertype strakker zonder z'n griekse uitstraling te verliezen. U kunt zowel het oude logo als het nieuwe logo bekijken en zien hoe de restyling heeft uitgepakt. |
Met een landelijke nadruk op beweging, gezondheid en jeugd, ontstaan in diverse gemeentes initiatieven om jongeren aan het sporten te krijgen. SportPoints is zo'n initiatief en het logo moest jongeren aanspreken.
Het logo straalt beweging uit, niet alleen door de cursieve letter, maar ook door de openheid in het ontwerp, die vaart in het geheel lijkt te brengen en de illusie wekt van een bal die door het woord heen geschoten (geslagen, geschopt, etc) wordt. Een beeld dat doet denken aan cartoons. De openheid vormt een lijn in SportPoints die snelheid suggereert. Door de openheid in de letters en het beeld, wordt ook benadrukt dat het hier gaat om open keuze, vrijheid om te kiezen: jongeren beslissen zelf of ze SportPoints willen verzamelen en in actie willen komen. De kleuren zijn die van het gemeentewapen. |
Voor een zeer creatieve vrouw die haar eigen bedrijf in bloemcreaties heeft en haar bloemkunst op allerlei terreinen inzet, van corso’s tot fabriekshallen en van feesten tot winkelrenovaties, is er een logo gemaakt. Ze wilde dat haar logo vooral de nadruk legde op haar professionaliteit zodat daarin geen bloem terug te vinden is. Haar bloemenwerk spreekt voor zichzelf.
Dit logo is krachtig en helder, zonder tierelantijnen en legt de nadruk op haar bedrijf en werk. Op haar website zullen haar bloemstukken in spannend contrast met haar logo te zien gaan zijn. |
Dit logo is een ontwerp voor een theateropleiding: Department of Acting Amsterdam, die Engelstalige cursussen geven in Amsterdam.
Het klassieke symbool van theater, de twee maskers met een vrolijk en een droevig gezicht, zijn door DG Graphic Design verwerkt in een modern logo. De spiegel in het logo staat voor de letterlijke spiegel in een backstage kleedkamer en de figuurlijke spiegel die theater ons en de acteurs voorhoudt. Dit logo toont hoe met relatief simpele vormen en kleuren een krachtig ontwerp kan ontstaan. |
Dit is het logo van MMI Beheer, een organisatie die in de toekomst verantwoordelijk zal zijn voor Parkmanagement in Papendrecht.
MMI wordt gerund door een uitgesproken en creatieve man die met zijn logo een statement wilde maken zonder kleur en creativiteit uit het oog te verliezen. Blik en kracht, kleur en vorm komen daarom samen in het logo voor MMI Beheer. |
Emma Dingwall is een van oorsprong Schotse actrice, die al jaren in Nederland woont en werkt. Ze wordt veel gevraagd voor voice-over werk en speciaal daarvoor wilde ze een logo en bijbehorende huisstijl, zodat ze de professionaliteit van haar werk daarmee kon ondersteunen.
Haar logo legt de nadruk op dynamiek in de vorm van geabstraheerde geluidsgolven. Ze wilde graag frisheid en kracht uitstralen met haar logo en het gebruik van warm grijs en krachtig rood ondersteunen deze wens. |